Våra tjänster – Hur fungerar det

Home Om Oss Våra tjänster – Hur fungerar det

Den stora utmaningen i servicebranschen är att hitta rätt personal med rätt kunskap och god erfarenhet av sin bransch. I synnerhet är detta ett problem med hotell-, restaurang- och kökspersonal. Extra utmanande blir det för företag som hanterar och anställer personal över en viss säsong.

 

Vi är StaffHelp, företaget som är specialiserat på att förse restauranger och hotell med tillfällig personal, framförallt för säsongsanställning. Vi söker och hittar den personal ni behöver, matchar och kvalitetssäkrar den mot era behov och ser till att personalen har nödvändiga kvalifikationer och dokument för att kunna utföra arbetet hos er.

Vi har arbetat med restaurangverksamheter i Sverige och i medelhavsområdet under flera decennier och har under de senaste åren etablerat oss med bemanningslösningar för svenska företag. Vår lösning för den svenska marknaden blev att vända våra blickar till våra ”gamla” kontakter och rekrytera personal utanför Sverige.

Vi erbjuder en tjänst där vi med våra internationella kontakter hittar kompetent personal som fyller ert rekryteringsbehov.  Det börjar med att vi gemensamt gör en behovsanalys och kravspecifikation, sedan söker vi och hittar den personal ni behöver, matchar och kvalitetssäkrar den mot ert behov. Vi har ett stort antal kandidater vi arbetat med tidigare men även externa kontakter i branschen samt samarbeten med branschorganisationer, skolor och andra utbildningsinstitutioner. Vi löser helt enkelt ert rekryterings- och bemanningsbehov.